Start  |  Nyheter  |  Dina kunduppgifter  |  Om företaget  |  RMA/Service  |  Kundtjänst  |  Återförsäljare  | 
Inga produkter ligger i kundvagnen.
Pris: 0:-
Innehåll
Din kundvagn är tom!
Sök produkt

RMA/Service

Viktigt att tänka på innan ni skickar in service / retur

• Testa ordentligt mottagare med annan antenn
• Prova att återställa mottagare till fabriksinställning
• Kolla att koaxialkabel är rätt kopplad med kontakten
• Se till att mottagaren har original mjukvara om inte debiteras 480:- ex moms
• Om mottagare är helt död och har extern nätdel - prova en annan nätdel
* Packa ordentligt mottagare med bra skydd för att undvika transport skada

OBS! Om service / retur har inget fel debiteras en avgift på 200 SEK

 

NYA REGLER GÄLLANDE SERVICE


RMA Service returrutiner

Vi testar produkten enligt den angivna/medföljande felbeskrivningen.
Efter konstaterat fel reparerar vi eller ersätter vi produkten med en utbytesprodukt.
Om felbeskrivningen inte medföljer eller rapporteras i samband med RMA-begäran uttages en särskild felsökningsavgift.

Felbeskrivningen

Felbeskrivningen (FB) skall klart beskriva hur felet yttrar sig.
För garanti produkter som inskickas, eller för produkter vars fel uppkommit genom uppenbar brist på försorg.
Vid hantering eller direkt felaktig användning, debiteras f.n. 200 SEK netto per enhet, plus returfrakt.

Avgifter

Här nedan följer prisexempel (exkl moms) på vad reparationer av mottagare som inte har garanti kan kosta:
• Byte av Tuner c:a 800:-sek
Byte av nätdel eller nätverkkortet c:a 800:-

Vid fel nedladdning av mjukvara debiterar vi 480:-

(Vi betraktar Dreamboxar som behöver service p.g.a. fel nedladdning av mjukvara som utan garanti )

RETURER

Alla service ärenden och support frågor tas emot via e-post service@digitalnordic.se - EJ via telefon.

Om varan fortfarande har garanti , måste Ni bifoga en kopia av inköpsfakturan. Se till att packa produkten ändamålsenligt.
Om varan fortfarande har garanti , måste Ni bifoga en kopia av inköpsfakturan.
Om Mottagares skyddshölje har öppnats gäller garantin inte längre. Det är endast behörig servicepersonal som ska göra detta.
Vi kan tyvärr inte hjälpa privatpersoner som hänvisats utav Er. All service och support kontakt gäller endast mellan Digital Multimedia Nordic AB och Er återförsäljare.

VIKTIGT DETTA GÄLLER ALLA PRODUKTER
-----------------------------------------------------------------------

Vid retur av produkt emotses endast den felaktiga produkten.
Fjärr kontroller ,kablage, manualer, CD skivor o.s.v. behålles av kund.
Vi fråntar oss allt ansvar om dessa artiklar bifogas

Retur av produkt
1. Returförfrågan
Innan retur av produkter sker måste Ni som kund begära returnummer online för att erhålla returnummer. För att behandling av returblankett skall kunna ske, måste följande fält vara ifyllda:
Digital Nordic - Artikelnummer, Serienummer, Felbeskrivning
Felaktiga eller ofullständiga uppgifter kan leda till att onödiga förseningar, eller i värsta fall till att vi inte alls kan behandla Ert ärende.
Frågor om RMA, villkor o.s.v. besvaras av Service -  service@digitalnordic.se

2. Invänta din retursedel
Max 24 timmar efter det att DigitalNordic mottagit Er returbegäran skall Ni ha fått ett returnummer. Erhållet returnummer är giltigt i max 7 arbetsdagar. Om DigitalNordic AB inte mottagit returprodukten/erna inom denna tid måste nytt returnummer begäras.

3. Skicka in produkten/erna
Avsändaren ansvarar för att produkten/erna kommer till oss i oskadat skick. Detta gäller i synnerhet komponenter Produkten/erna skickas in tillsammans med kopia på retursedel med returnummer och fakturakopia till:
DIGITAL NORDIC
Saldovägen 3 - Lokal 12
175 62 Järfälla, Sverige

 

Märk paketet med RMAnr som du får via RMA sidan.
DigitalNordic ansvarar ej för returer som kommer till oss tillhanda eller som saknar returnummer. Ni som kund betalar själv fraktkostnaden för returförsändelsen och DigitalNordic betalar frakten för ersättningsprodukten/erna.

 

RMA KUND SIDA

 

 



Populärt / Nytt
Inställningar
Swedish  English 
Priser visas Exkl. moms
Nyhetsbrev


Gilla oss på Facebook